Ігри на уроках англійської мови


1.     Гра «Що в шухляді?»
  Метатренування у вживанні структури there is/there are …
      Клас ділиться на дві команди. Учитель пише на дошці:
              There is a (an) _____________ in a drawer.
Перший учень першої команди називає будь-яку літеру, наприклад «е». Перший учень другої команди має закінчити речення, назвавши слово, що починається з цієї літери, наприклад: There is an eraser in the drawer.
      За доречно вжите слово друга команда дістає очко. Якщо допущено помилку, наприклад: There is an elephant in the drawer або учень другої команди не може пригадати слово, то право заповнити пропуск надається першій команді, і за правильну відповідь їй присуджується півочка. Потім літеру пропонує друга команда і гра триває. Учитель стежить, щоб літери не повторювались.
     Можливі варіанти речень, в які підставляють назви предметів:
             There is a (an) _____________ in the kitchen (garden, classroom, street).
     Тривалість гри може бути 10-15 хвилин. Перемагає команда з більшою кількістю очок.
   2.       Гра «Лотерея»
 Мета: активізація структури  there is/there are … у загальних питаннях і відповідях.
     Учитель приносить у клас коробку чи сумку, де є багато предметів, назви яких відомі учням. Учні по черзі ставлять запитання: Is there ain the box (bag)?Учитель дістає відгаданий предмет. До нього прив’язаний папірець з надписом, скільки очок заробив учень. Часто вживані предмети (олівець, ручка, зошит, книжка) можуть «коштувати» одне очко, предмети, наявність яких у класі є несподіванкою (квітка, чашка, іграшковий собачка тощо), можуть оцінюватись більшою кількістю очок. Виграє той, хто відгадає предметів на більшу кількість очок.
 3.     Гра «Що він робить?»
  Мета: навчання вживати теперішній тривалий час (Present Continuous Tense).
      Учитель заздалегідь готує картки за кількістю учнів у класі. На кожній картці англійською мовою написана дія, яку учень повинен показати за допомогою пантоміми. Наприклад: You are watching a football match on TV.
                                   You are playing with a dog.
                                   You are dressing a child.
    На уроці кожен учень витягує картку і тримає її в секреті від інших. Далі клас ділиться на дві команди. Перший учень першої команди виходить до дошки і демонструє свою пантоміму. Перший учень другої команди повинен прокоментувати її (He/she is playing volleyball). За відгадану дію команді зараховується двоє очок. Учень, який не може відгадати пантоміму, просить повторити її і радиться зі своєю командою. Якщо після цього він коментує дію правильно, команді зараховується одне очко.
     Далі пантоміму демонструє перший учень другої команди, а перший учень першої команди має відгадати її. Всі учні по черзі показують свої пантоміми, а учні протилежної команди намагаються їх відгадати. Виграє та команда, яка відгадає найбільше пантомім з першої спроби.
4.    Гра «Хованки»
Мета: тренування вживання прийменників місця та загальних питань.
 Учитель заздалегідь готує великий малюнок із зображенням кімнати. Ведучий (один із учнів) «ховається» де-небудь на малюнку, пише на папірці, куди він сховався і віддає його вчителю. Діти ставлять ведучому загальні питання і таким чином «шукають» його на малюнку. Щоб це було більше схоже на справжні хованки, можна хором проговорювати римівку:
 Bushel of wheat, bushel of clover;
  All not hid, can’t hide over.
  All eyes open! Here I come.
  Приклад гри:
-         Are you under the bed?
-         Are you behind the door?
-         Are you on the chair?
                -         Are you in the box?
   Той, хто «знайде» ведучого, сам стає ведучим.
5.      Гра «Коментатор»
  Мета: тренування вживання теперішнього тривалого часу (Present Continuous).
      Учні по черзі виконують роль коментатора. Вони виконують певні дії та коментують їх, наприклад: IamsittingI am standing up. I am going to the window. За кожне правильне речення учень отримує очко. Перемагає той, хто скаже правильно більше речень і отримає більше очок.        
    6.     Гра «Що у тебе в руці?»
  Мета: тренування учнів у вживанні загальних питань з дієсловом  “to have”.
      Учитель розкладає на столі іграшки, назви яких відомі дітям. Перед грою можна повторити їх назви. Учні дивляться на них уважно протягом певного часу і намагаються запам’ятати ці іграшки. Учитель дає команду учням закрити очі і бере зі столу будь-яку іграшку та ховає її за спиною. Інші іграшки накриваються папером чи скатертиною. Потім учні відкривають очі і ставлять питання, намагаючись відгадати, яка іграшка за спиною:  Haveyougota …? Гра триває до тих пір, поки хтось з учнів не відгадає іграшку за спиною вчителя. Цей учень стає наступним ведучим.
7.    Гра «Не смійся, не посміхайся»
  Мета: тренування учнів у вживанні спеціальних питань.
      Кожний учень загадує будь-який предмет. Ведучий підходить до дітей і ста-вить спеціальні питання типу:
               What do (did, will, does) you (your friend) eat (for dinner)?
               Where do you usually sleep?
               Who is your best friend?
               Who has helped you?
    Учні відповідають за допомогою задуманого слова, намагаючись не посміхатися: “I ate (eat) a dog.” A ball is my best friend.” Той, хто засміється, стає ведучим і продовжує ставити запитання, намагаючись не повторювати їх.
    У цій грі можна відпрацьовувати практично усі граматичні теми, але варто робити перерву, щоб у дітей не виникло звикання.
8.    Гра «Вчителі/учні»
   Мета: тренування учнів у побудові запитань та відповідей.
       Клас ділиться на дві команди, кожна з яких має набір малюнків предметів, назви яких відомі учням. Гравці першої команди, «вчителі», показуючи малюнок кожному учаснику другої команди, «учням», запитують: Whatsthis?”. За кожну правильну відповідь команда «учнів» дістає очко. Після цього команди міняються ролями: «учителі» стають «учнями» і навпаки. У цій грі можна тренувати різні граматичні структури, в залежності від навчальної необхідності.
9.      Гра «Додай своє слово»
  Мета: тренування учнів у побудові речень.
      Учні сідають колом. Перший учасник гри починає речення, назвавши одне повнозначне слово, другий учень повторює це слово і додає своє і т. д. Хто забуде слово або не зможе додати своє, вибуває з гри. Наприклад:
1.     My brother
2.     My brother decided
3.     My brother decided to go
4.     My brother decided to go to the park.
   Після того, як з гри вибуває п’ятий учасник, другий учень починає інше речення. Якщо учні закінчують  речення, наступне речення починає той, хто сидить поряд з гравцем, який сказав останнє слово.
      10. Гра «Що там» ?
Вчитель умовно кладе якусь річ у портфель. Учні по черзі мають відгадувати, що там, ставлячи запитання. Учень, який правильно назве річ, заховану в портфелі стає ведучим.

Наприклад:

Is there a pan? No, it isn’t.

Is there a pencil? No, it isn’t.

Is there a pencil-box? No, it isn’t.

Is there a book? No, it isn’t.

Is there a copy-book? No, it isn’t.

Is there a ball? No, it isn’t
.
Is there an apple? No, it isn’t.

Is there a rose? No, it isn’t.
           11. Гра « Лото»
Для гри в лото вчитель заздалегідь готує чисті картки та картки з числами.

Ведучий тягне з коробки або мішечка картку й англійською мовою називає число. Учасники, котрі мають картки з такими числами, накривають їх чистими картками. Перемагає той, хто першим закриє будь-які три рядки.
   12.          Гра « Що змінилося?»
Одному учневі зав’язують очі. Інші щось змінюють у класі. Коли учневі розв’язують очі, він повинен сказати, що змінилося. Перемагає той, хто помітитьусі зміни в класі.
Наприклад
:
Somebody has opened the window.
Lena has taken off her shoes.
My bag has disappeared from the floor.
Natasha has given Vita her pen.
                   13. Гра «Хто уважніший?
А) Учитель заздалегідь готує дві картки: одну зі знаком «+», іншу – «–». Вчитель називає число і показує одну картку. Якщо це плюс, то учень повинен назвати наступне число, якщо ж мінус – то попереднє.

В) Учитель пропонує порахувати до 40, пропускаючи числа, кратні 5 або 3, чи порахувати в зворотному порядку, пропускаючи парні або непарні числа.
Таку ж гру можна грати в колі, промовляючи замість кратних чисел слово «buzz». Хто забуде це зробити, вибуває з гри. Перемагають учні, які залишаться у грі, що триває 3 – 4 хвилини.

С) Учитель об’єднує учнів у дві команди. На дошці англійською мовою у два стовпці написані числівники. Учитель промовляє їх українською мовою, а учні на дошці викреслюють названі числівники.

Ще один варіант гри – на дошці написані стовпці чисел, учитель промовляє англійською мовою числівники, а учні викреслюють відповідні числа.
                  Відгадай
З-поміж учнів учитель обирає одного ведучого, який загадує, що в нього є якась річ (чи тварина). Інші учні ставлять запитання, намагаючись відгадати, що має ведучий. Учень,
 який відгадав, стає ведучим.
Наприклад
:
 Have you a cat? No, I haven’t.
Have you a dog? No, I haven’t.
Have you a box? No, I haven’t.
Have you a rabbit? No, I haven’t.
Have you a squirrel? No, I haven’t.
                  Хто це?
У грі беруть участь усі учні класу. Один учень виходить із класу, а інші домовляються, кого з присутніх вони характеризуватимуть. Тойщо за дверима,повертається в клас і запитує«If this person were vegetable (fruit, sweet, animal, car, nature, flower, city, etc) what vegetable (fruit, sweet, animal, car, nature, flower, city, etc) would he be?»
Один із учнів відповідає«If he were a vegetable he would be an onion».
Після 4 – 5 відповідей на питання учень, котрий запитує, повинен сказати, про кого з однокласників йдеться.
                   Що малює вчитель?
Учитель малює на дошці картину. Після кожного нового елемента учні намагаються відгадати, що буде зображено на малюнку. Перемагає той, хто першим здогадався, що малює вчитель.

Наприклад:

Will be a tree? Willbeanumbrella?


ІГРИ ДЛЯ РОЗВИТКУ ГРАМАТИЧНИХНАВИЧОК
HaveYou?
На столі вчителя розкладені іграшки. Учням пропонують уважно подивитися на них і запам'ятати (до проведення гри потрібно повто­рити з учнями всі назви предметів). Потім учні відвертаються, а веду­чий (або вчитель) бере зі столу будь-яку іграшку і ховає її за спину. Решта іграшок накривають аркушем паперу або тканиною. Учні повер­таються і запитують ведучого: "Have you a rabbit?", "Have you a cat?" і t. д. до тих пір, поки хтось з учнів не відгадає заховану іграшку. Він стає ведучи
WhoIsThis?
Кожний учень отримує по одній іграшці. Вчитель пропонує придума­ти ім'я кожній іграшці. Придумавши його, гравець представляє свою іг­рашку товаришам: "My bear's name is Teddy".
Коли всі учні познайомлять один одного зі своїми іграшками, вчи­тель забирає їх і кладе на стіл. Після цього він говорить: "Я опишу тваринку. Ви повинні відгадати, хто це. Той, хто відгадає, отримає мож­ливість загадати і описати іншу іграшку". Далі вчитель продовжує: "This is an animal. Here he is. He is big. He is brown. Who is it?" Хтось з учнів запитує: "Is it Teddy?" Вчительвідповідає: "Yes, it is" або "No, it is not".
Complete the Sentences
Учитель говорить реченняпропускаючи дієслова to be або to have,наприклад: "This ... a ball", "We ... in the classroom". При цьому він ро­бить паузупісля першого слова і кидає м'яча комусь з учнівТой, хто спіймає його, повинен сказати речення повністю, вставивши потрібне дієслово. Гравецьякий допустивпомилкувибуває з гри.
The Games On the Flannel Board
На аркушах паперу написані особові займенники, поряд з ними зна­ходяться малюнки із зображенням людей, які виконують різні дії.
Клас ділять на дві команди. Проводиться конкурс: хто більше складе стверджувальних, заперечних, питальних речень за малюнком (залеж­но від граматичної теми, яку повторюють).
What Have You and What Has Your Friend?
Учні діляться на команди по рядах. У кожного на парті є різні пред­мети, іграшки. Вчитель запитує одного з учнів: "What have you on your desk?", той відповідає і показує все, що лежить у нього на парті, напри­клад: "I have a pencil-box, a pencil, two pens and a toy car",
Далі вчитель запитує іншого учня з цієї команди: "What has Nick on his desk?" Учень відповідає. Потім учитель запитує учнів з іншої команди.
What Is There In the Bag?
Учитель бере мішок і наповнює його предметами, англійські назви яких вже відомі дітям. Далі відбувається діалог між учителем і учнем. Учитель: What is there in the bag? Учень: There is a pen in the bag.
Учитель: You are right, Kate, there is a pen in the bag. Here it is.
Учитель дістає названий предмет і кладе його на стіл. Якщо у міш­ку є декілька зразків одного і того самого предмета, вчитель запитує: "How many pens are there in the bag?" (У такий спосіб школярі засвою­ють множину іменників.)
Гру продовжують до тих пір, поки не будуть названі всі предметити.
Act and Say What You Are Doing
Ведучий виходить до дошки і показує певну дію (наприклад, бере кни­гу, плескає у долоні тощо) і при цьому, звертаючись до учнів по черзі, запитує їх, що він робить. Ученьякого викликалиговорить: "You are reading a book", "You are clappind your hands".
Ведучий показує 3-4 діїпісля чого його місце займає інший учень.
Who Knows the Present Continuous Tense Best?
Учні стають у коло. Ведучий пояснює правила гри: потрібно при­думати речення із запропонованим словом в Present Continuous Tense в стверджувальній, питальній та заперечній формах. Потім він нази­ває слово в інфінітиві, наприклад: to play, кидає м'яч одному з гравців. Той повинен скласти речення в Present Continuous Tense і повернути м'яч ведучому.
Учень, який допустив помилку в реченні, вибуває з гри.
What Do You Like to Do?
1. Кожний учень отримує ляльку і задумує, що вона (він) любить ро­бити. Хто-небудь з учнів виходить з лялькою до дошки. Решта учнів запитують його, намагаючись відгадати, що лялька любить робити: "Does she like to swim?", "Does she like to ski?", "Does he like to skate?" тощо. Той, хто відгадає, виходить до дошки зі своєю лялькою, і гра продовжу­ється. На дошці можна написати дієслова, які бажано використати під час гри, наприклад: to swim, to ski, to skate, to play football, to read, to write тощо.
2. Один з учнів задумує, що він любить робити. Учні по черзі зада­ють йому питання: "Do you like to swim?", "Do you like to play football?", і т. д. до тих пір, поки не відгадають. Той, хто відгадає, стає ведучим.
3. Учень задумує, що він любить робити, і тихесенько, щоб ніхто не чув, говорить про це своєму сусідові по парті. Учні запитують останнього: "Does he like to jump?" тощо.
Guess What They Do in the Morning
Ведучий задумує певну дію, яка, звичайно, виконується вранці, вдень або ввечері, і говорить учням: "Guess what Nick does in the morning". Учні задають питання: "Does Nick get up?", "Does Nick do morning exercises?" до тих пір, поки хтось не відгадає. Тойхто відгадаєстає ведучим.
What Do You Do Every Morning?
1. Учитель (або ведучий) кидає м'яч одному з учнів і запитує: "What do youdo every morning?" Той повинен швидко відповісти на постав­лене запитання і кинути м'яча другому учневі, запитуючи його те ж саме. Відповіді не повинні повторюватися. Той, хто повторив вже сказане чи взагалі не дав відповіді, вибуває з гри.
2. Кожен учень отримує ляльку і придумує для неї розпорядок дня. Потім учитель кидає м'яча одному з учнів і запитує: "What does Kate do every morning?" Далі гру проводять так само, як і в попередньому варіанті.
Guess What I Did Yesterday
Відбувається розмова за схемою: PI - Р2 РЗ Р4 (Р1 - ведучий).
PI: Yesterday in the evening... Guess what I did yesterday.
P2: Did you skate?
PI: No, I didn't.
P2: Why not?
PI: It was cold.
P3: Did you go to the cinema?
PI: No, I didn't.
P3: Why not?
PI: It was Tuesday.
P4: Did you read a book?
PI: Of course, I did. I like to read.
What Are You Doing?
Ведучий виходить до дошки і засобами пантоміми показує різні дії. Другий учень запитує товаришів: "What is he doing?" Діти намагають­ся відгадати, відповідаючи по черзі: "Не is running, isn't he?", "He is writing, isn't he?"
Той, хто відгадає, стає ведучим.
Collect Three Forms of the Verb
 Учитель заздалегідь готує картки з різними формами неправильних дієслів. На кожній з них записана тільки одна з форм. Усі учні сіда­ють навколо столу. Картки перемішують, і кожен учень отримує їх де­кілька штук. За командою вчителя гравці передають один одному по одній картці і т. д. Завдання кожного учня - зібрати у себе три форми одного дієслова. Перемагає той, хто перший впорається із завданням.
Collect Three Words
Учням роздають картки з різними частинами мови. Потрібно підібрати три картки зі словами однієї частини мови. Гру проводять, подібно до попередньої.
What Can You Do?
Клас ділять на дві команди. Одна команда задумує будь-яке речення з дієсловом сап (наприклад: "We can write"). Гравці іншої команди по­винні відгадати це речення, ставлячи запитання: "Can you read?", "Can you speak English?" тощо. На ці запитання перша команда відповідає: 'Wo, we can't" або "Yes, we can".
Якщо речення відгадано, команди міняються місцями.
ToBe
1. До дошки виходять 8 учнів (по 2 учні від кожної команди). Ко-
жен з них називає свою професію. Потім вони міняються місцями і
задають по черзі питання командам, наприклад: "What am І?" Якщо
учень з першої команди не відгадав професію, ведучий говорить: "You
are wrong". Потім звертається до учня з іншої команди з тим самим
питанням.
Перемагає та команда, яка відгадає більше професій.
2. Ведучий задає питання "What is Nick?" (про професію одного з учнів
(Р1) , які задумували для себе професії). Відбувається
 такий діалог:
Р2: Не is a doctor.
PI: Wrong. I'm not a doctor.
P2: What are you?
PI: I'm a farmer.
Where Is the Pen?
Учні обирають "відгадувальника", якому пропонють вийти з класу або відвернутися. Ведучий ховає будь-який предмет. Потім запитує у "відгадувальника": "Where is the ball?" "Відгадувальник" відповідає: "The ball is under the table".
Для того, щоб гра проходила активно, клас можна поділити на 2-3 команди. Від кожної команди обирають одного "відгадувальника", який "заробляє" бали для своєї команди. Перемагає та команда, у якої біль­ше балів.
Where Is the Fox?
Гра подібна до попередньої, але крім тренування у вживанні прий­менників, закріплюються вміння ставити питальння загального типу і давати відповіді на них.
Гру проводять, використовуючи одну іграшку, наприклад, лисицю. Хтось з учнів виходить до дошки, повертається спиною до класу. Діти ховають лисицю, а учень біля дошки повертається і відгадує, де вона схована. Він запитує: "Is the fox on the floor?", "Is the fox in a desk?". Учні хором відповідають "No, it is not" до тихпірпоки схованку лиси­ці не буде відгаданоТоді всі діти хором відповідають: "Yes, it is". Ви­кликають наступного учня.
Memory Game
Для проведення необхідно підготувати набір предметів, англійські назви яких відомі учням.  
На столі вчителя є велика кількість предметів. Один з учнів ви­ходить до столу, йому пропонують уважно розглянути і запам'ятати їх. Потім учень повертається спиною до столу і на питання вчителя: "What is there on the table?" починає перелічувати, що є на столі: "There is а ball on the table; there is a book on the table." і т. д.
Учитель запитує учня: "What do you see on the table?" Учень на­зиває всі предмети, які є на столі. Вчитель просить його відвернутися і сказати, які предмети знаходяться на ньому. Наприклад: "The pen is under the book; the book is between the pen and the cup".
Учень запам'ятовує, в якому порядку розташовані предмети на столі, потім відвертається. Вчитель міняє їх місцями. Учень повертається, ди­виться на предмети і помічає зміни. Він повинен вказати на нихНапри­клад: "The pen was under the book and now the pen is on the book".
Memory Game (Present Perfect)
1. Учитель забирає зі столу деякі предмети, додає нові чи змінює їх
розташування на столі після того, як учень, якого викликали, відвер-
нувся, а потім запитує:
Учитель: What has changed on the table? Учень:   You have taken the pen off the table.
You have put a watch on the table.
You have written a word on the paper. Для закріплення можна запропонуватитакі дієслова: to drink, to eat, to tear, to break, to open, to close, to cut тощо.
2. Один учень виходить з класу і щось змінює у своєму зовнішньому
вигляді. Потім, повернувшись до класу, він запитує: "What have I done?".
Можливі варіанти відповідей:
You have taken off you tie.
You have combed your hair.
You have washed your hands.
You have put your left shoe on your right foot.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Модельна навчальна програма. Іноземні мови 5-9 клас (автори Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., Унгурян І. К., Яковчук М. В)

Методичні рекомендації з аглійської мови на 2022-2023 н.р.

Положення про навчальні кабінети