МАС та сурдолінгвістика

 

МАС – мова рухів, жестів, міміки, мова нашого тіла. Діти виконують рухи й озвучують їх одночасно. Їм усе зрозуміло, тому що мова й рухи відбуваються симультанно.

Цей метод розвиває образне мислення дитини, її уяву, лінгвістичне відчуття та здогадку, дає змогу проявляти власну ініціативу та фантазію. Характерна ознака методу – емоційно-смисловий підхід до вивчення іноземної лексики. В його основі – емоційне сприйняття дитиною зв’язної мови за допомогою рухів. Мова рухів, жестів значно підвищує ефективність засвоєння мовного матеріалу, полегшує не лише пам’ять, а й увагу та здатність творчо мислити. Вигадка, фантазія, уміння пояснити складні мовні явища доступною дитині образною мовою – усе це саме ті ігрові прийоми, які можуть стати гарантією успіху співпраці учня та вчителя.

Метод асоціативних символів – кодова мова уявлень і асоціацій. Це метод, під час використання якого значення нового мовного явища (лексичного або граматичного) розкривається через утворення асоціативних образів (символів), при якому той, хто навчає, і той, кого навчають, працюють у межах визначеної конвенції, тобто за домовленістю, створюючи образи-символи й адаптуючи їх до різних ситуацій.

Використовуючи методику асоціативних символів, ми часто зіштовхуємось з проблемою:  «Як пояснити дитині жестами такі поняття як: дні тижня, професії, деякі дієслова, явища природи, прийменники, займенники.» Це наштовхнуло мене на думку, що можна запозичити деякі символи з сурдолінгвістики. Це справді дієво. Вчителю не потрібно витрачати час та ламати голову над тим як пояснити дитині те чи інше слово, а самі діти чудово сприймають матеріал.  Отже, пропоную вашій увазі декілька слів з тем , які найчастіше викликають у мене складнощі з вибором символів.

 

Weekdays

Monday – піднімаємо праву руку вгору, долонями розвертаємо від себе, великий, вказівний і середній пальці складаємо, а потім знову розкладаємо, так повторюємо два рази.

Tuesday – праву руку підіймаємо вгору, повертаємо її на ребро перед собою, двічі повертаємо лодоньою до себе.

Wednesday - праву руку підіймаємо вгору,пальцями утворюємо букву «с», двічі повертаємо до себе.

Thursday - праву руку підіймаємо вгору, великий, вказівний і середній пальці складаємо разом і двічі повертаємо до себе.

Friday - піднімаємо праву руку вгору, вказівний і середній паль ці схрещуємо і двічі повертаємо до себе.

Saturday - праву руку підіймаємо вгору, рука розміщується горизонтально, всі пальці зігнуті, крім мізинця і великого, двічі повторюємо рух з права на ліво.

Sunday - праву руку підіймаємо вгору, рука затиснута в кулак, двічі повторюємо рух з права на ліво.

 

Nature

Skyруками розводимо над собою.

Cloudдвома руками над собою утворюємо хмару.

Rainдвома руками, вказівними пальцями показуємо як крапають краплинки.

Snow – лодонями від себе, розклавши всі пальці, повільно опускаємо руки зверху вниз.

Sunнад собою малюємо коло і зображуємо проміння.

Weatherвиконуємо рух, ніби плескаємо, проте руки не повинні торкатись одна одної, а мають проходити повз.

Professions

A driver – кермуємо уявним кермом.

A doctor – зігнутим вказівним і середнім пальцем торкаємось іншої руки.

A teacherвеликий, вказівний і середній пальці обох рук складаємо разом, зводимо і розводимо обидві руки.

A policeman – вказівним і середнім пальцями правої руки проводимо по зовнішній стороні зап’ястя лівої руки.

A nurseзображуємо уявний хрест на передпліччі правої руки.

Emotions

Angryзігнутим кулаком правої руки тремо грудну клітку.

Cleverвеликим пальцем торкаємось скроні.

Lonelyвказівним направ лем вгору пальцем описувати коло.

Hungryвтягуємо живіт і показуємо на нього руками.

Kindправою рукою гладимо ліву.

Like – торкаємося підборіддя правою рукою.

Love – в області серця зображаємо серце і притискаємо до себе.

Often used verbs

To give – обома руками виконуємо рух від себе, ніби щось даємо.

To cryвказівним пальцем показуємо сльози біля очей.

To throw – виконуємо рух однією рукою від себе, при цьому рука має бути зігнута в кулак, а потім розігнута.

To writeправою рукою пишемо по лівій.

To feelвказівним пальцем торкаємось протилежної руки і різко забираємо палець.

To cook – обома руками робимо рухи вверх і вниз, при цьому вказівний палець і середній палець розігнуті, а всі інші зігнуті.

To play - обома руками робимо рухи вверх і вниз, при цьому всі пальці складені разом і зведені вгору.

To smellпідносимо праву лодоню до носа і нюхаємо.

To listenутворюємо пальцями правої  руки півколо і підносимо до правого вуха.

To readобидві руки складаємо разом, лодонями розвертаємо до себе і проводимо зліва на право.

To speak – вказівні пальці обох рук по черзі підносимо до губ.

To drawзведеними вказівним і середнім пальцем правої руки, тильною частиною, в повітрі проводимо по лівій руці.

To sit – вказівні пальці згинаємо, лодоні витягуємо і повертаємо до низу.

To smile – вказівний і середній пальці правої руки і підносимо до підборіддя.

To finish – перехрещуємо лодоні.

To pay – пальцями однієї руки показуємо гроші і ставимо їх на іншу лодонь.

To close eyes – обидві руки підносимо до скронь; вказівний і великий палець зводимо разом, імітуючи закриття очей.

To make a bedобома руками розгладжуємо уявну поверхню.

To carryнесемо явну сумку, злегка потрушуючи плечима.

To drive a bike – руками крутимо «педалі».

To dance – складаємо руки, ніби сидимо за партою. Потім злегка похитуємо ними.

To drink – уявну склянку підносимо до рота і п’єм.

To getобома руками виконуємо рух до себе, ніби щось беремо собі.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Модельна навчальна програма. Іноземні мови 5-9 клас (автори Зимомря І. М., Мойсюк В. А., Тріфан М. С., Унгурян І. К., Яковчук М. В)

Методичні рекомендації з аглійської мови на 2022-2023 н.р.

Положення про навчальні кабінети